Kite Surfen?

Post Reply
Liflaf

Kite Surfen?

Post by Liflaf »

Hallo locals,

Tijdens de kerst zal ik met mijn gezin twee weken vakantie vieren in Cvo. nu volg ik al een tijdje windguru en het weerbericht van Cvo, maar ik zie dat het niet vaak waait.
Ik wil graag mijn kite-uitrusting meenemen om nog een beetje te kunnen watersporten.
Wie kan mij meer vertellen, of er meer mensen zijn die surfen/kiten en wat de watertemperatuur is?

mvrgr, O. Roselaar
Peter Belinfante

Re: Kite Surfen?

Post by Peter Belinfante »

Liflaf wrote:nu volg ik al een tijdje windguru en het weerbericht van Cvo, maar ik zie dat het niet vaak waait.
Het kan in CVO best wel waaien en stormen!, maar volgens mij is het strand in CVO gewoon te klein om te kite-surfen. (te smal en te veel rotsen).

Toen ik afgelopen juni in CVO was, waren er vanaf het strand van Praia de Rocha een aantal mensen aan het kite-surfen òf aan het kite-vliegen; ik was zelf op het strand van Pintadinho, waar ik dat van een afstand kon zien.

In oktober wilde ik naar het strand van Salgados (in de buurt van Armação de Pêra); je kon niet op het strand zitten vanwege de wind! Ook waren de golven redelijk hoog. Salgados Beach is denk ik een goede plek om te kite-surfen (open, breed en lang strand).

Toen ik vorig jaar december in CVO was; was de lucht temperatuur ongeveer 22 graden en het was winstil op het strand van CVO. (heb lekker in de zon gezeten)
Wie kan mij meer vertellen, of er meer mensen zijn die surfen/kiten en wat de watertemperatuur is?
Ikzelf surf/kite niet. De water temperatuur in december zal denk ik ergens tussen de 15 en 17 graden zijn. (voor mij moet het minimaal 23 graden zijn voordat ik de zee in ga! Ik zal het gelijk maar zelf zeggen: wat dit betreft ben ik een "watje").
Liflaf

Kite Surfen?

Post by Liflaf »

Hallo Peter,

Bedankt voor je reactie op mijn vraag. Je hebt mijn twijfel om wel of niet de uitrusting mee te nemen niet doen afnemen. Qua wind zie ik niet veel op windguru waar ik inderdaad op Praia da Rocho zocht. En qua watertemperatuur kan ik je melden dat ik van de week voor mijn eigen woonplaats Zandvoort nog in 9 graden Noordzee heb gelegen. Welliswaar met een dik pak aan compleet met cap, handschoenen en schoentjes, want geloof het of niet, ook ik ben een watje. Dus met je melding van 15/17 graden ben ik erg blij.

Goed ik laat het je nog wel weten wat ik uiteindelijk ga doen.

Misschien tot ziens!!
Post Reply