INTERNATIONALE NEDERLANDSE SCHOOL ALGARVE

Post Reply
O4M
CVO Newbie
CVO Newbie
Posts: 5
Joined: Fri Mar 04, 2011 11:13 pm

INTERNATIONALE NEDERLANDSE SCHOOL ALGARVE

Post by O4M »

Ik neem aan dat de Nederlandse gemeenschap van Carvoeiro ons wel al weet te vinden.
Wij zijn de O4M - Stichting De Oranje Viermaster voor Nederlands Onderwijs in de Algarve. We zijn afgelopen september begonnen met volledig basisonderwijs en voortgezet onderwijs op maat. Wij zijn aangelsoten bij de Stichting NOB en worden gesubsidieerd door de Nederlandse regering. Wij geven al meer dan 20 jaar Nederlandse Taal- en Cultuurlessen aan meer dan 120 kinderen verspreidt over 6 locaties in de Algarve.

Het is alweer een tijdje geleden, maar er is bij ons heel wat gebeurd in
de tussenliggende tijd en ik dacht ik zal eens wat schrijven op het Nederlandse forum. Want wij zijn reuze trots op onze school!!

Wij zijn op dit moment druk bezig met het werven van nieuwe leerlingen voor ons 2e schooljaar.
We hebben daarom op de O4M een inloopdag gepland staan op woensdag 6 en donderdag 7 April a.s. van 10 tot 15 uur. U bent welkom!

Wat denk ik met name belangrijk is om te weten, is dat bij ons op school*, de leerlingen naast het Nederlandse curriculum, zo'n 6 tot 8 uur Engels en 6 tot 8 uur Portugese lessen per week krijgen. In het Portugese rooster zijn naast
Cultuur en Taallessen ook het vak 'estudo de meio' (geschiedenis, aardrijkskunde en wetenschappen) opgenomen.
De Engelse en Portugese lessen worden overigens door native leerkrachten gegeven.
Zo spreken wij van echt internationaal onderwijs. Kom eens een kijkje nemen, en laat u verrassen!

Voor meer informatie verwijs ik naar onze site:
http://www.siteright.com/nederlandseschoolalgarve/

Vriendelijke groet, Hilde West - Voorzitter O4M tel. 935250645
(* vanaf sept 2011)
Post Reply