nederlanders

quest

Post by quest »

Pleintje van Carvoeiro, (met de rug naar de zee) rechts van de taxistandplaats is een krantenkiosk. Daarachter is een trap die naar de praktijk leidt van deze Nederlandse huisarts: Centro Médico Dr.K.Vieira. Overigens spreekt hij ook Engels, Duits, Frans, Spaans en Portugees.
Sjon van angola

Post by Sjon van angola »

Ik ben Sjon woonachtig,vanaf 1979,in Rotterdam.M'n ouders zijn portugesen die naar de kolonies ,in Africa, gingen in 1950.M'n vader heeft
als piloot de vliegerij daar "gepioneerd". Na Guinee-Bissau(onder Senegal)
zijn we naar Caapverdië en 8 jaren later zijn we,weer, verhuisd naar Angola.Toen was ik 18 en behalve mijn werk(als ambtenaar)waren m'n
tref-woorden ook motors,reizen(angola was groot,toen),diamanten plukken,meijes,feesten,blowen,hippie tijden(nog de originele "Hair" theater group,toen ze via ZuidAfrica langs Angola tourneren, gezien) ,comunes, meditatie,macrobiotica...en oorlog vluchteling. In portugal aangekomen ben ik,na een tijdje,een commune begonnen(in 77) met m'n vriendjes in Carvoeiro. Die "hippie" dorpje was waar er nu een enorme hotel is (de Almanzôr, warschijnlijk)Want in 1974 tijdens een "revolutie" in portugal is de opdrachtgever of eigenaar van die hotel,nog in aanbouw,weggevluchten naar brasilië.Wij hebben de heeledal of valley gekraakt tot aan de strandje met het gebouwzelf, een techniesche studio,die onze musiek-studio is geworden,en van de bouwvakers huisjes hebben we onze eigen huisen gemakt. Dus,van een
cale plekje is een mooie "dorpje" met veel bloemenplantjes, tuinen, kippen/eendjes en kindjes ontstaan.De oorspronkelijk bewoners (Beto,
van calulu,Rakar,Eduardo en ik)en respectivelijk vrindiennetjes konden
met een uitkering en wat klusjes,musiek en "artesanato" ardige vooruit.
Een keer 'savonds waren we bezig in de studio aan het "jamen" toen een
vent en twee blondines binnen kwamen en met open mond en ogen :"Aah
you are zo special...we never thoght sie such kind of persons again...
may we kom back??"...en daar gingen ze weg helemaal verbaasd om, in
geen uur, terug te komen met veel vlees , wijn... dus,gelijk een kampvuur aangestoken en een enorme feest ontstaan met veel musiek
en dancen waar die man ook orgel had gespeld.Het was een onvergetelijk avond gewest want,o.a.,zijn ook twee agenten van GNR langs en gingen ze ook met ons drinken... op een bepaald moment ook op de dancevloer met de dames(mooie blondine turisten,weetje-wel) Nou, lieten ze zo ver
gaan dat we konden zelf by hun durty dance doen en bijna (hebben we wel langdurig geprobeerd) met hun beweren geschoten.Onze gasten wisten niet meer wat ze zaggen....hij zei een keer:"I'm a very known
person in holland"...en inderdaad, jaren later, toen ik al in Nederland was
zag ik hem op televisie. 'T was Ad Wisser toen hij, "top of de pop's" of zo
iets, presenteerd. Enfin, ik heb fantastische tijden in Carvoeiro gehad en
na deze zoveel jaren ben ik al mijn kontacten langzamerhand verloren...
zou misschien iemand, in Carvoeiro, mij kunnen weer in kontact brengen
met deze mensen ?Trouwens ik ben bij hun bekend als "Joka da banda".
Ik wens nog iederen plezierige verblijf in Algarve en vriendelijk groet.[/u]
Peter Belinfante

Post by Peter Belinfante »

Sjon van angola wrote:De oorspronkelijk bewoners (Beto,
van calulu,Rakar,Eduardo en ik)en respectivelijk vrindiennetjes konden
met een uitkering en wat klusjes,musiek en "artesanato" ardige vooruit.
Enfin, ik heb fantastische tijden in Carvoeiro gehad en
na deze zoveel jaren ben ik al mijn kontacten langzamerhand verloren...
zou misschien iemand, in Carvoeiro, mij kunnen weer in kontact brengen
met deze mensen ?Trouwens ik ben bij hun bekend als "Joka da banda".
Hallo Sjon, Beto wordt hier op de site een aantal keren genoemd. Neem eens een kijkje bij deze link: viewtopic.php?t=6478&highlight=beto

of deze: viewtopic.php?t=4840&highlight=beto

er zijn nog meer lnks waar zijn naam in voorkomt, deze kan je hier vinden: viewtopic.php?t=4840&highlight=beto (zijn naam wordt dan in rood aangegeven in de tekst)

Deze link kan je misschien ook nog verder helpen; zijn eigen site en e-mail adres staan er ook op: http://www.algarvelive.com/artists.php?aid=10

Succes met je verdere zoektocht.
groeten,
Peter
Roger Alvorada van A'dam

Post by Roger Alvorada van A'dam »

Is Beto niet die kerel met die enorme Afro ?
Hij speelt drums en speelde regelmatig in de band die optreedt in Manuels Jazz Club (maandagavond) voordat de verbouwing plaatsvond.

Verder heb ik hem ook wel eens op de woensdagavond in Capicua (Marina van Portimao) zien optreden.

Ging er vanuit dat deze man Beto heette. Mocht dat zo zijn dan heb ik wel vrienden die zijn contactgegevens hebben.

Roger A.

PS: Peter, had voor jou nog wat vragen over deze site?
Als je tijd hebt...?
Peter Belinfante

Post by Peter Belinfante »

Roger Alvorada van A'dam wrote:PS: Peter, had voor jou nog wat vragen over deze site?Als je tijd hebt...?
Vragen staat vrij....maar of ik een antwoord weet? :wink: stuur mij maar een PM of email met je vragen of je telefoonnummer.
Peter
Robin74
CVO Regular
CVO Regular
Posts: 26
Joined: Mon Oct 04, 2004 8:30 am

Nog steeds

Post by Robin74 »

quest wrote:Pleintje van Carvoeiro, (met de rug naar de zee) rechts van de taxistandplaats is een krantenkiosk. Daarachter is een trap die naar de praktijk leidt van deze Nederlandse huisarts: Centro Médico Dr.K.Vieira. Overigens spreekt hij ook Engels, Duits, Frans, Spaans en Portugees.
Mijn ouders hebben een woning in Carvoeiro gekocht. Weet iemand of bovenstaande arts nog steeds aanwezig is of kan iemand een plaatselijke huisarts aanbevelen?

Groeten, Robin
kenvie
CVO Newbie
CVO Newbie
Posts: 4
Joined: Fri Aug 24, 2007 12:52 pm

Re: Nog steeds

Post by kenvie »

Robin74 wrote:
quest wrote:Pleintje van Carvoeiro, (met de rug naar de zee) rechts van de taxistandplaats is een krantenkiosk. Daarachter is een trap die naar de praktijk leidt van deze Nederlandse huisarts: Centro Médico Dr.K.Vieira. Overigens spreekt hij ook Engels, Duits, Frans, Spaans en Portugees.
Mijn ouders hebben een woning in Carvoeiro gekocht. Weet iemand of bovenstaande arts nog steeds aanwezig is of kan iemand een plaatselijke huisarts aanbevelen?

Groeten, Robin
is inderdaad aanwezig
Post Reply