nederlanders

Rob

nederlanders

Post by Rob »

Wonen er veel Nederlanders in Carvoeiro? Ik vroeg mij dit af. Mijn fa,ilie heeft een aantal maal van verschillende Nederlanders een villa gehuurd, ik heb wat Nederlandse mensen ontmoet in lokale Restaurants, het lijkt erop dat er wel aardig wat zijn...........?
gerrit
CVO Senior
CVO Senior
Posts: 113
Joined: Fri Jan 10, 2003 6:04 pm
Location: Belgium

Post by gerrit »

Hi Rob,

De Nederlanders zijn blijkbaar allen op "reis". Je zult het dan maar met een Vlaming moeten doen.

Nederlands is een taal die men frequent hoort in Carvoeiro, maar persoonlijk heb ik er weinig contact mee. De opportuniteit heeft zich nog niet voorgedaan, alhoewel we reeds gedurende 10 jaar 4 à 5 maal per jaar naar cvo komen.

Aan Vlaamse kant is de uitbater/chef van l'Orange een Vlaming, evenals de baas van de tuinhuisjeszaak "Lugarde" (tegenover de Maestro Mace in Lagoa).

We waren ook aanwezig op de meeting van 31.05 in de Antiek bar. Buiten de Duitse Di-Berlin en wij, waren het allemaal Britten (René Gambrinus buiten beschouwing gelaten).

Trouwens Arjan, de simpatieke uitbater van de Antiek Bar, is een Nederlander die in Carvoeiro is grootgebracht, en naar ik vernomen heb geeft zijn zus regelmatig zangoptredens op de praça in cvo. Ze zou ook deelgenomen hebben aan de Nederlandse "Idool 2003"-wedstrijd.

Gerrit
Rob

Leuk!!!

Post by Rob »

gerrit wrote:Hi Rob,

De Nederlanders zijn blijkbaar allen op "reis". Je zult het dan maar met een Vlaming moeten doen.

Nederlands is een taal die men frequent hoort in Carvoeiro, maar persoonlijk heb ik er weinig contact mee. De opportuniteit heeft zich nog niet voorgedaan, alhoewel we reeds gedurende 10 jaar 4 à 5 maal per jaar naar cvo komen.

Aan Vlaamse kant is de uitbater/chef van l'Orange een Vlaming, evenals de baas van de tuinhuisjeszaak "Lugarde" (tegenover de Maestro Mace in Lagoa).

We waren ook aanwezig op de meeting van 31.05 in de Antiek bar. Buiten de Duitse Di-Berlin en wij, waren het allemaal Britten (René Gambrinus buiten beschouwing gelaten).

Trouwens Arjan, de simpatieke uitbater van de Antiek Bar, is een Nederlander die in Carvoeiro is grootgebracht, en naar ik vernomen heb geeft zijn zus regelmatig zangoptredens op de praça in cvo. Ze zou ook deelgenomen hebben aan de Nederlandse "Idool 2003"-wedstrijd.

Gerrit
Hoi Gerrit,

Wat een leuk berichtje! Dankjewel!

Ik vind het interessant te horen hoe diverse mensen in CVO zijn beland en daar hun leven hebben waaronder dus blijkbaar vele nederlanders, Vlamingen, Duitsers, Britten.......

Het goede aan een website als deze is dat mensen 'get togethers' kunnen organiseren. Tenminste als daar behoefte aan is natuurlijk.

Krachten, zaken en vriendschap bundelen.....

Is de chef van L 'orange een Vlaamse Chef? Dat wist ik niet, het is goed eten @ L'orange in ieder geval.

Waar zit de Anteak Bar precies? Ik las al over jullie reunie daar!

Gr. Rob
gerrit
CVO Senior
CVO Senior
Posts: 113
Joined: Fri Jan 10, 2003 6:04 pm
Location: Belgium

Post by gerrit »

Hi Rob,

Antiekbar is gelegen in de rua do Barranco (éénrichtingstraat uit Carvoeiro), iets voorbij halfweg op uw linkerkant (dus voorbij de Monte Dourado).

Wij (mijn vrouw en ik) vinden ook tijdens het verlof sociaal contact heel belangrijk, maar met andere vakantiegangers is dat vrij moeilijk omdat men te weinig tegelijkertijd in cvo aanwezig is om een regelmatig contact op te bouwen. We hebben wel goede banden met enkele Engelsen die ter plaatse wonen, zodat er altijd enkele leuke dineetjes/bbq's tijdens onze bezoeken op het programma staan.

Trouwens, om onze contacten te vergemakkelijken, zijn we in januari begonnen met portugese lessen in een avondschool in Mechelen.
Moeilijk, niet zozeer grammaticaal of vocabulair, maar de uitspraak !!!!!

De laatste keer waren we in cvo de eerste helft van juli en ons volgend verblijf is gepland van 28 sep tot 10 okt. De periode tussenin werd/wordt opgevuld door onze kinderen (+kleinkinderen) en neven en nichtjes.

Gerrit
Guest

Post by Guest »

gerrit wrote:Hi Rob,

Antiekbar is gelegen in de rua do Barranco (éénrichtingstraat uit Carvoeiro), iets voorbij halfweg op uw linkerkant (dus voorbij de Monte Dourado).

Wij (mijn vrouw en ik) vinden ook tijdens het verlof sociaal contact heel belangrijk, maar met andere vakantiegangers is dat vrij moeilijk omdat men te weinig tegelijkertijd in cvo aanwezig is om een regelmatig contact op te bouwen. We hebben wel goede banden met enkele Engelsen die ter plaatse wonen, zodat er altijd enkele leuke dineetjes/bbq's tijdens onze bezoeken op het programma staan.

Trouwens, om onze contacten te vergemakkelijken, zijn we in januari begonnen met portugese lessen in een avondschool in Mechelen.
Moeilijk, niet zozeer grammaticaal of vocabulair, maar de uitspraak !!!!!

De laatste keer waren we in cvo de eerste helft van juli en ons volgend verblijf is gepland van 28 sep tot 10 okt. De periode tussenin werd/wordt opgevuld door onze kinderen (+kleinkinderen) en neven en nichtjes.

Gerrit
Ah leuk, is het weer dan ook nog wel goed?
Xarengade
CVO Regular
CVO Regular
Posts: 21
Joined: Sun May 02, 2004 8:45 pm

Post by Xarengade »

:lol: Peggy van rest. Rafaiol is ook nederlands, zoo als de baas van rest. lanterna velha :lol:
Guest

Post by Guest »

Xarengade wrote::lol: Peggy van rest. Rafaiol is ook nederlands, zoo als de baas van rest. lanterna velha :lol:
Je spreekt goed Nederlands maar bent het zelf volgens mij niet he Xarengade? Dankjewel voor het antwoord! :wink:
Guest

Post by Guest »

Xarengade wrote::"umá vez vi ménino ná praia dos carvoeíró
umá vez vi ménino ná praia dos carvoeíró
brincando náreia, áreia molhadá,
fazendó cástelo, cástelo dá areia, NA PRAIA DO CÁ CÁ CÁ CÁRVOEIROOO NA PRAIA DO CÁ CÁ CÁ CARVOEIRÓ!" beto - kalulu:
Wat betekent dat? Het heeft iets met het strand van carvoeiro te maken maar de rest?

Les 1 in Portugees: PT: umá vez vi ménino - NL: ??? :wink:

Doei
gerrit
CVO Senior
CVO Senior
Posts: 113
Joined: Fri Jan 10, 2003 6:04 pm
Location: Belgium

Post by gerrit »

Hello guest,


Volgens mijn primaire kennis van het portugees (heb nog maar 13 lessen op de avondschool achter de rug) zou het ongeveer het volgende betekenen, zonder een woordenboek te raadplegen:
''
Ik zag eens een jongen (kind) op het strand van Carvoeiro,
Spelend in het zand, het "mulle" zand
Kastelen makend, kastelen van zand"

Begrijp wel sommige zaken niet:

- accenten op ménino, Carvoeiró, cástello ?
- waarom "dos" Carvoeiro?

Literaire vrijheden ??

Gerrit
Guest

Post by Guest »

gerrit wrote:Hello guest,


Volgens mijn primaire kennis van het portugees (heb nog maar 13 lessen op de avondschool achter de rug) zou het ongeveer het volgende betekenen, zonder een woordenboek te raadplegen:
''
Ik zag eens een jongen (kind) op het strand van Carvoeiro,
Spelend in het zand, het "mulle" zand
Kastelen makend, kastelen van zand"

Begrijp wel sommige zaken niet:

- accenten op ménino, Carvoeiró, cástello ?
- waarom "dos" Carvoeiro?

Literaire vrijheden ??

Gerrit
Hoi gerrit,

Aha, we hebben hier te maken met de taal van de poezie.........mooi!

Bedankt voor de vertaling!

R
Robin74
CVO Regular
CVO Regular
Posts: 26
Joined: Mon Oct 04, 2004 8:30 am

-

Post by Robin74 »

.-
Last edited by Robin74 on Fri Jul 29, 2005 10:07 am, edited 4 times in total.
nosy

Post by nosy »

tjonge, zo hoor je nog eens wat....
dutch

Post by dutch »

niet bedoeld als reclame, maar sinds kort is er in het centrum ook een nieuwe nederlandse arts
Robin74
CVO Regular
CVO Regular
Posts: 26
Joined: Mon Oct 04, 2004 8:30 am

Post by Robin74 »

-
Last edited by Robin74 on Fri Jul 29, 2005 10:08 am, edited 1 time in total.
edwi20

Post by edwi20 »

dutch wrote:niet bedoeld als reclame, maar sinds kort is er in het centrum ook een nieuwe nederlandse arts
Kun je daar wat meer over vertellen a.u.b.?
Post Reply